Vele bedrijven hebben onlangs een brief ontvangen waarin KPN een vereenvoudiging van haar verkeerstarieven vaste telefonie heeft geïntroduceerd.
Voordat een bedrijf zich verbindt met een meerjarig contract, is het van belang te weten dat bestaande kortingen van een CPS provider vervallen bij het aangaan van een 2 en 3-jarig KPN contract.
Verder kan een bedrijf ook met aanzienlijk hogere belkosten geconfronteerd worden.
Afhankelijk van belgedrag kunnen de kosten met 5 tot 10% toenemen.
Indien er niet tijdig gereageerd wordt op het KPN aanbod in de brief, gaat automatisch een geldig jaarcontract van start.
Wat dit inhoudt?
- Starttarieven gaan omhoog met circa 39%;
- Verhoging van abonnementskosten, inclusief tarieven voor nummerblokken en doorkiesfaciliteiten;
- Het nieuwe contract gaat 1 januari 2011 in, en wordt jaarlijks automatisch verlengd;
- De betalingstermijn wordt teruggebracht van 21 naar 14 kalenderdagen.
Als juriste raad ik u aan om de tijd te nemen om verschillende opties te overwegen voordat u zich vastlegt.
Indien u de antwoordkaart voor 31 december retourneert met “Ik wens geen jaarcontract en ontvang geen kortingen op al mijn telefoongesprekken” heeft u ook in het nieuwe jaar uitgebreid de tijd om te berekenen welke aanbieder voor u het meest gunstig is.
De beste wensen voor een succesvol 2011